דבר יו"ר העמותה לכבוד ראש השנה תשפ"ד

שנה טובה התשפ"ד

מאת יו"ר העמותה מר ערן תירוש

 

שלום לכל חברי העמותה וידידיה!

אנו עומדים בפתחה של שנת התשפ"ד כשלפנינו אתגרים רבים – הן במסגרת המשך פעילותה של העמותה וכמובן האתגרים העומדים בפני החברה הישראלית כולה.

כידוע, תקופת סגרי הקורונה יצרה אתגרים רבים וצמצמה עד מאוד את פעילות העמותה, החל מפברואר 2020 ועד לימים אלו. רבים פנו ובקשו לחדש את הפעילות במתכונת הקודמת, אולם בגלל סיבות כאלו ואחרות לא ניתן היה לעשות כן.

בימים אלו הסתיים גיבוש מתווה פעילות אשר יאפשר לקבל החלטות בדבר המשך דרכה של העמותה. מסמך בעניין זה נשלח אל חברי העמותה הרשומים (בעלי כרטיס חבר) מהשנים 2018-2020 ופורום זה יתכנס בקרוב ויקבל את ההחלטות בעניין.

כצילום מלווה לאיחולי 'שנה טובה' בחרתי הפעם לשוב אל גלויה בה כבר השתמשתי בעבר, ולא בכדי.

 

גלויה זו מסמלת היטב, לדעתי, את המורכבות ואת החזון של החברה היהודית-ארצישראלית, אז ובימים אלו. השילוב הבלתי ניתן להפרדה בין ארץ-ישראל ועם-ישראל והשילוב בין עולם הקדמה ועולם המסורה. מימין חייל יהודי מהגדודים העבריים, שהשתתפו בשחרור הארץ. מתחתיו הכיתוב 'בעד עמנו ובעד ערי אלוהינו' ומעליו האיור הנפלא והכה-סמלי שיצרו אנשי 'בצלאל' בדמות 'יהודה המשוחררת', משקל נגד לאיור הרומי שאחרי החורבן בדמות 'יהודה השבויה'. משמאל דמותה של נערה הנושאת על ראשה אלומת שיבולים ומתחתה הכיתוב 'הזורעים בדמעה ברינה יקצרו' ומעליה איור מסקרן שבמרכזו מגן-דוד ומלמעלה מופיע הכיתוב 'למתנדבים בעם'. מתחת מופיע א"י ואתתמ"ט. אשאיר לכם לחפש מה משמעות ראשי-תיבות אלו (התשובה מפתיעה!).

אולם דומה ששני הצילומים ב-'חלונות' שבמרכז הם לב העניין, ולא פחות מכך – הכותרות שמתחת לצילומים אלו. מימין צילום הכותל המערבי בט' באב תרע"ח ומשמאל טקס הנחת אבן הפינה לאוניברסיטה העברית, שבוע לאחר-מכן, בט"ו באב תרע"ח. מסורה וקדמה שלובים וכרוכים זה בזה. הכתובת מתחת לצילום הכותל מתייחס למניין השנים לחרבן (כך במקור). הכתובת מתחת לצילום הנחת אבן הפינה לאוניברסיטה מתייחס למניין חדש: א' לבנין (כך במקור).

 

מי ייתן ונשכיל בשנה הבאה עלינו לטובה למצוא בקרבנו את הדרך לשילוב מחדש של עולמות הקדמה והמסורה.

שנה טובה!

ערן 

השארת תגובה